Oplichters proberen met een valse factuur uit naam van Ziggo opnieuw om jouw accountgegevens buit te maken. Pas hiervoor op!
Volgens de mail staat er een nieuwe factuur van een bepaald bedrag voor je klaar op ‘Mijn Ziggo’. Wil je meer weten over de factuur? Dan kan je inloggen via de button in het bericht. Doe dit niet!

‘Typefout gemaakt’
Je wordt niet doorgestuurd naar de echte inlogpagina van Ziggo, maar naar een nagemaakte website. Als je hier je gegevens hebt ingevuld, word je doorgestuurd naar de echte inlogpagina van Ziggo. Zo lijkt het net alsof je tijdens het inloggen een typefout hebt gemaakt. Terwijl jij je van geen kwaad bewust bent, gaan de oplichters er vandoor met jouw accountgegevens.

Verkeerde datum
Het bericht lijkt verdacht veel op een echte mail van Ziggo, maar er staat een grote fout in: de datum waarop het bedrag zogenaamd wordt afgeschreven. Dat is 29 november 2018, al een tijd geleden dus. Ook de website waar je naartoe gestuurd wordt, hardafones, heeft niets te makken met Ziggo. Genoeg reden om deze nepfactuur weg te gooien.

Bron: opgelicht.nl